Kaffepaus

God morgon!

Har precis lagt S och sitter och dricker kaffe med vispgrädde. Stora prinsessan är på dagis idag. Ska strax dra igång en tvättmaskin och röja i köket. Sen ska jag sätta mig och leta fina hus på Hemnet. Leta efter fint inredda hus som kan inspirera lite.

Har sovit superbra inatt. Konstigt nog...med tanke på hur förkyld och rasslig S är i halsen, peppar peppar...

Helgen har varit ganska lugn och innehållslös eftersom maken har jour. Vi har mest varit hemma och grejat. Var till mamma & pappa en sväng i fredags eftermiddag och drack kaffe.
I lördags eftermiddag var farmor här, och då passade jag på att åka och handla. Skönt att komma i väg en gång själv under jourveckan.

Igår eftermiddag skulle vi åka och tvätta o städa bilen. . När vi packat in barnvagn och allt i bilen och skulle åka så startade den inte. Klick-klick lät det....Batteriet har varit dåligt länge, men nu var det helt slut. Så vi packade ut oss och jag och prinsessorna började gå medan maken laddade batteriet. Efter en stund kom M iväg, men det var redan upptaget på brandstationen där vi skulle tvätta bilen så vi gick hem till gammelmormor istället. Typiskt, när vi för en gångs skull kom i väg och skulle fixa ordning bilen!

Undrar vad vi ska hitta på denna gråa och trista dag? Hatar detta väder. Antingen ska det vara riktig vinter annars kan det lika gärna bli vår. Hörde förresten vårfåglar i morse utanför dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0